گلو درد | داروهای درمان سریع گلودرد

داروها و روشهای درمان گلودرد شدید و علت گلودرد شدید

گلودرد در واقع التهاب حلق یا گلو است که منجر به بروز احساس گلودرد و سوزش می‌شود. گلودردها معمولاً به دو صورت ویروسی و باکتریایی ایجاد می‌شوند که در ادامه داروها و روشهای درمان گلودرد شدید را برای شما عزیزان تدارک دیده ایم.

مجله ویترینو ؛

درمانهای خانگی گلودرد

۱- غرغره آب نمک

از مؤثرترین راه‌های بهبود گلودرد در زمان سرماخوردگی، غرغره آب نمک است. غرغره مرتب در طول روز با آب ولرم می‌تواند تورم گلو را کاهش داده و مخاط حلق را نرم و باکتری‌ها را از بین ببرد. در صورت شور بودن محلول می‌توان از کمی عسل برای شیرین شدن آب استفاده کرد.

۲- قطره مخصوص گلودرد

استفاده از قطره مخصوص گلودرد، ترشح بزاق را تحریک کرده و همین امر گلو را مرطوب نگه می‌دارد. در این میان، آب نبات‌های سفت با طعم‌های نعناعی و تند نیز مؤثر هستند. شربت سینه نیز درد را کاهش داده و به عنوان یک مسکن عمل می‌کند.

۳- چای داغ

مصرف یک فنجان چای داغ راهکار سریعی برای کاهش گلودرد به شمار می‌رود. انواع چای‌ها حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان هستند که با تقویت سیستم ایمنی بدن علیه عفونت‌ها می‌تازند. پزشکان توصیه می‌کنند برای افزایش اثر چای می‌توان یک قاشق عسل نیز به آن افزود. در واقع، عسل خاصیت ضد باکتریایی داشته و درمان را تسریع می‌بخشد.

۴- سوپ جوجه

سوپ جوجه، یکی دیگر از درمان‌های اصیل و کهن دنیا در درمان سرماخوردگی و گلودرد به شمار می‌رود. سدیم موجود در آب جوجه خاصیت ضد التهابی داشته و به بهبود گلودرد کمک شایانی می‌کند. در واقع، مصرف مواد غذایی مغذی در زمان سرماخوردگی بدن را تقویت کرده و از این رو، زمان درمان کاهش می‌یابد

۵- جوشانده گل ختمی

مصرف جوشانده گل ختمی از صدها سال پیش درمانی طبیعی و مفید برای بهبود گلودرد، سرفه و سرماخوردگی شناخته می‌شده است. گل ختمی دارای خواصی است که به طور طبیعی با عامل گلودرد مبارزه می‌کند.

۶- مصرف مایعات

مصرف مایعات را دو برابر معمول کنید. مایعات باعث رقیق‌شدن خلط و تسریع خروج آن می‌شود.

داروهای گلودرد

طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی در صورت یقین به ویروسی بودن گلو درد، درمان آنتی بیوتیک لازم نیست ولی اگر در تشخیص آن شک وجود داشته باشد باید درمان با آنتی بیوتیک انجام شود.

بهترین درمان گلودرد چرکی تزریق پنی سیلین می باشد با توجه به اینکه درمان خوراکی باید حداقل ۱۰ روز ادامه یابد و اکثر بیماران این دوره درمانی را به طور کامل سپری نمیکنند دچار عوارض روماتیسمی می شوند.


۱- قرص مکیدنی

استفاده از قرص های مکیدنی: برخی از قرص های مکیدنی ضد گلودرد حاوی منتول هستند. منتول عنصری است که بافت گلو را بی حس می کند و با تسکین موقت سوزش و درد گلو همراه است.

۲- قرص ایبوپروفن (Ibuprofen)
۳- قرص استامینوفن
۴- قرص آسپرین (Aspirin)
۵- آموکسی‌سیلین (Amoxicillin)
۶- آمپی سیلین (Ampicillin)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">