ده ها فرد آلوده به ویروس«زیکا» در نیوزیلند درمان شدند!

به گزارش اختصاصی ویترینو به نقل از رادیو نیوزیلند؛بخش بررسی و علوم محیط زیست این کشور طی گزارشی در مورد آمار افراد آلوده به ویروس زیکا اعلام کرد امسال 100 نفر آلوده به این ویروس مداوا شده اند.

بر اساس این گزارش 53 درصد این افراد در تونگا، 22 درصد آن در ساموآ، 8 درصد آن در کشور فیجی و بقیه نیز در جزیره ساموآی آمریکا، پاپوآ گینه نو، اندونزی، ونزوئلا هنگام سفر، به زیکا آلوده شده اند.

یک نفر از راه آمیزشی جنسی به این ویروس آلوده شده است. دوسوم بیماران مذکور را زنان تشکیل می‌دهند که در میان آنها یک دختر زیر 4 سال دیده می‌شود. 27 نفر از این بیماران نیز مرد هستند.

این ویروس برای اولین بار در سال 1947 در میمون‌های جنگل‌های زیکا در اوگاندا شناسایی شد، اما در ماه مه سال 2015 به وسیله پشه‌ها گسترش‌یافته و به برزیل راه یافت. ویروس زیکا براساس آمارهای اخیر سازمان بهداشت جهانی، در فاصله سال‌های 2007 - 2016 در کل 44 کشور دیده شده و در 33 کشور نیز به شکل همه‌گیری مؤثر شده بود.

ازعلائم و نشانه‌های ابتلا به ویروس مذکور می‌توان به تب بالا، قرمزی چشم، استفراغ، سردرد، دردعضلات و مفاصل اشاره کرد.

نظرات (۱)


This is very inietesrtng, You are a very skilled blogger. I’ve joined your rss feed and look forward to seeking more of your magnificent post. Also, I have shared your web site in my social networks!

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">