آیا تلگرام برای همیشه فیلتر خواهد شد ؟ | خبر فیلتر تلگرام فروردین 97

 آیا تلگرام برای همیشه فیلتر خواهد شد ؟ | خبر فیلتر تلگرام فروردین 97

آیا تلگرام برای همیشه فیلتر خواهد شد ، بر اساس گزارش هایی که از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به بیرون درز کرده است در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی در سال ۹۶ طرح فیلترینگ دائمی تلگرام با اتفاق جمیع به کثیر آراء به تصویب رسیده است.

🔴تلگرام اخر فروردین فیلتر میشود!

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:
🔹این تصمیمی است که در بالاترین سطح اتخاذ شده و تلگرام جای خود را به یک سامانه مشابه ملی خواهد داد.
🔹وقتی تلگرام از مدار خارج شد مردم به یک سامانه ملی روی می آورند.
🔹این تصمیم اتخاذ شده که تلگرام جای خود را به یک سامانه ملی بدهد و فکر می‌کنم حداکثر تا پایان ماه جاری (فروردین ماه) این اتفاق خواهد افتاد.

منبع/جماران

🔴زمان فیلتر تلگرام مشخص نیست

🔹رمضانعلی سبحانی‌فر، رئیس کمیته ارتباطات مجلس و نماینده پارلمان در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، گفت که زمان فیلتر تلگرام مشخص نیست و نباید اخباری به جامعه پمپاژ شود که امنیت روانی مردم را مخدوش کند.

منبع/ایسنا

🔴واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به خبرها درباره فیلترینگ تلگرام

🔹راه رقابت سروش با تلگرام، فیلترینگ نیست
🔹فیلتر تلگرام، بازی با روان مردم است
منبع/خبرفوری

🔴نماینده مجلس:

مردم به پیام‌رسان‌های داخلی اعتماد ندارند
در ناآرامی های دی ماه تلگرام را فیلتر کردیم و در دوران انقلاب ویدیو را؛ آیا درد ما دوا شد؟

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به خبر فیلترینگ تلگرام گفت: مسدود سازی شبکه های اجتماعی تاثیری در استفاده کاربران از آن ها نخواهد داشت و تجربه ثابت کرده است که نتیجه این کار، روی آوردن عامه مردم به نرم افزار های فیلتر شکن است که بی تردید اثرات مخربی بر جامعه خواهد داشت.

وی در ادامه به وابستگی شرکت های پشتیبان پیام رسان های داخلی به دستگاه های حکومتی اشاره کرد و آن را دلیل اصلی عدم اعتماد مردم برای روی آوردن این شبکه ها خواند. به اعتقاد این نماینده لیست امید فیلترینگ تلگرام با واکنش منفی کاربران مواجه خواهد شد. اتفاقی که در ادامه به بی اعتمادی مردم نسبت به حاکمیت نیز منجر خواهد شد.

حمیده زرآبادی در رابطه با مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی گفت: با اعلام پیش از موعد این خبر به نوعی قصد دارند اذهان عمومی را برای آمادگی پذیرش این اتفاق آماده کنند. او درباره عدم واکنش وزارت ارتباطات و همچنین دولت به این خبر گفت: من حدس می زنم که دولت با این اقدام مخالف باشد اما هنوز اظهار نظری در این مورد از سوی دولت به گوش نرسیده است که موجب نگرانی کاربران شبکه های اجتماعی شده است و به نوعی این ظن و گمان را تقویت می کند که ورازت ارتباطات و دولت نیز با مصوبه شورای عالی فضای مجازی مواق هستند و از آن استقبال کرده اند.

🔴 تلگرام با فیلترشکن هم کار نخواهد کرد

کانال روزنامه فناوران نوشت؛
🔹از آنجا که در شیوه جدید فیلتر تلگرام از سوی وزارت ارتباطات، امکان دسترسی به تلگرام با فیلترشکن نیز فراهم نیست، لذا کاربران تلگرام در صورت نیاز از فایل‌های تلگرام خود یک بک‌آپ بگیرند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">