حمله امریکا به سوریه | آخرین جزئیات از حمله آمریکا به سوریه

حمله آمریکا به سوریه بامداد شنبه با شنیده شدن صدای انفجار مهیب در پی بمباران هوایی آغاز شد ، دولت آمریکا و سوریه از جزئیات این حمله گفتند.

حمله هوایی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه/ اوضاع در دمشق عادی است.

مجله ویترینو ؛

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، سرانجام پس از یک هفته تهدید و اتهام‌زنی علیه دولت  بشار اسد درخصوص استفاده از تسلیحات شیمیایی در دوما، بامداد امروز فرمان حمله نظامی به سوریه را صادر کرد.

جزئیات و اخبار حمله آمریکا به سوریه

آمریکا به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه )، دقایقی پیش دمشق پایتخت سوریه را هدف حمله نظامی قرار داد.صدای چند انفجار مهیب بامداد شنبه در دمشق پایتخت سوریه به گوش رسید و خبرگزاری رسمی سوریه بمباران شرق دمشق را تایید کرد. گفته می شود امریکا برخی تاسیسات نظامی شرق دمشق را مورد حمله قرار داده است. حمله آمریکا به سوریه

تایید همراهی انگلیس با آمریکا در حمله به سوریه
نخست وزیر انگلیس در بیانیه‌‌ای همراهی با آمریکا در حمله به سوریه را تایید کرد. ترزا می در این بیانیه گفت به نیرو‌های مسلح کشورش اجازه داده است حملات هماهنگ شده‌ای را برای متوقف ساختن توان نظام سوریه در استفاده از تسلیحات شیمیایی انجام دهند. وی افزود هیچ جایگزینی برای استفاده از نیروی نظامی علیه دولت سوریه وجود ندارد.

بیانیه کاخ الیزه درباره تجاوز به سوریه
کاخ الیزه نیز با انتشار بیانیه‌ای تصمیم رئیس جمهور فرانسه را برای همراهی با آمریکا در حمله به سوریه به طور رسمی اعلام کرد.

در این بیانیه به نقل از امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، ادعا شده است: روز شنبه هفتم آوریل سال 2018 ده‌ها مرد، زن و کودک در دوما با استفاده از سلاح شیمیایی کشتار شدند که این نقض کامل قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

مکرون ادعا کرد: هیچ تردیدی در مورد مسئولیت نظام سوریه در این حملات وجود ندارد. به این ترتیب از خط قرمزی که فرانسه در سال 2017 تعیین کرده بود، عبور شده است.  بنابراین من به نیرو‌های ارتش فرانسه دستور حمله در چارچوب عملیات بین‌المللی با همراهی ائتلافی متشکل از آمریکا و انگلیس و برای مقابله با تسلیحات شیمیایی غیرمجاز سوریه را صادر می‌کنم.

حمله هوایی آمریکا به سوریه آغاز شد

در این حمله موشکی چه نقاطی در سوریه هدف حمله آمریکا قرار گرفت؟

منابع خبری گفتند مرکز پژوهش های علمی، مراکزی وابسته به گارد ریاست جمهوری و چند مرکز نظامی هدف گرفته شد. مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» که مقر آن در لندن است، اعلام کرد، ائتلاف غربی «مراکز پژوهش های علمی، پایگاه های نظامی، مقرهایی وابسته به گارد ریاست جمهوری، لشگر چهارم در دمشق و اطراف آن» را هدف قرار داده است.

اسکای نیوز:آمریکا 100 تا 120 موشک به سوریه شلیک کرد

شبکه خبری اسکای نیوز عربی در خبری فوری صبح شنبه اعلام کرد:واشنگتن صبح شنبه (به وقت تهران) 100 تا 120 موشک به مواضع نظامی سوریه شلیک کرده است. رسانه های غربی در روزهای گذشته مدعی استفاده از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه شده اند و آمریکا، انگلیس و فرانسه به همین بهانه، تهدید به اقدام نظامی مشترک علیه سوریه کردند.

تروریست های سوری مدعی شده اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (18 فروردین ماه)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و در جریان آن 75 سوری کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

دولت سوریه، داشتن هرگونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده و سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد هم استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانسته است.همزمان که وزیر دفاع آمریکا از حمله به نقاط نظامی در سوریه خبر داد، منابع خبری گفتند مرکز پژوهش های علمی، مراکزی وابسته به گارد ریاست جمهوری و چند مرکز نظامی هدف گرفته شد. رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز شنبه از آغاز حملات مشترک کشورش با انگلیس و فرانسه به نقاطی در سوریه خبر داد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دقایقی بعد از آغاز جنگ از پایان این موج از حملات خبر داد و اعلام کرد که این حملات سبب «تنش درازمدت» در توانمندی سوریه در تحقیق و تولید این نوع سلاح خواهد شد.

اعتراض‌های مردمی به حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه

طبق اعلام رسانه‌های سوری، مردم دمشق از ساعات اولیه امروز در حمایت از دولت سوریه و محکومیت حملات موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به خیابان‌ها آمده‌اند و زندگی در این شهر جریان عادی خود را طی می‌کند. در همین حال، معترضان آمریکایی در اعتراض به حمله آمریکا و همپیمانانش به سوریه در برابر کاخ سفید تجمع کردند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">