بیوگرافی و عکسهای جان توشاک سرمربی تراکتورسازی

بیوگرافی و عکسهای جان توشاک سرمربی تراکتورسازی

جان توشاک سرمربی ۶۹ ساله اهل ولز با مسئولان باشگاه تراکتورسازی به توافق نهایی رسید و قرارداد ۳ ساله را به امضا رساند تا رسما هدایت باشگاه تبریزی را بر عهده بگیرد.

توشاک که سابقه سرمربیگری رئال مادرید را در اوایل دهه ۹۰ میلادی دارد و روی نیمکت لیورپول نیز نشسته از شب گذشته با هوشنگ نصیرزاده نماینده محمدرضا زنوزی مالک تراکتورسازی مذاکراتی را انجام داد و در نهایت دیشب توافق نهایی حاصل شد تا او با عقد قراردادی ۳ ساله هدایت سرخپوشان تبریزی را برعهده بگیرد.

 بیوگرافی جان توشاک سرمربی تراکتورسازی

جان توشاک ( به انگلیسی: John Benjamin Toshack ) متولد ۲۲ مارس ۱۹۴۹ شهر کاردیف کشور ولز بازیکن سابق و مربی فوتبال می باشد
وی در دوران بازیکنی خود در پست مهاجم بازی می کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌ است می‌توان به باشگاه فوتبال سوانزی سیتی، باشگاه فوتبال کاردیف سیتی و باشگاه فوتبال لیورپول اشاره کرد. وی سابقه ۴۰ بازی در تیم ملی فوتبال ولز را در کارنامه دارد. توشاک در سال ۲۰۱۸ با عقد قراردادی سه‌ساله سرمربی‌گری تیم تراکتورسازی تبریز را برعهده گرفت.

توشاک در سال ۱۹۶۹ با همسرش Sue (نام کامل Susan Elizabeth Bann) ازدواج کرد و در سال ۲۰۱۲ بعد از ۴۳ سال زندگی مشترک از همسرش طلاق گرفت. که حاصل این ازدواج دو فرزند پسر به نام های Cameron و Craig و یک دختر به نام Sally می باشد. کامرون پسر بزرگ جان توشاک نیز یک فوتبالیست حرفه ای بوده و سابقه حضور در باشگاه کاردیف سیتی را دارد.

سوابق باشگاهی جان توشاک در دوران بازیکنی

جان توشاک از سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۰ در باشگاه کاردیف سیتی حضور داشت و در این مدت برای این باشگاه با ۱۶۲ بازی ۷۴ گل به ثمر رساند و پس آن به تیم مطرح لیورپول انگلستان پیوست و از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۸ در این باشگاه ۲۴۶ بازی برای این تیم بازی کرد و در مجموع ۹۶ گل برای این تیم به ثمر رساند . جان توشاک سالهای پایانی دوران بازیکنی خود را به باشگاه سوانزی سیتی پیوست و مدت ۶ سال یعنی از سال ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۴ در این تیم حضور داشت و با ۶۳ بازی ۲۵ گل برای تیمش به ثمر رساند.

سوابق بازی در تیم ملی

جان توشاک بین سالهای ۱۹۶۸–۱۹۶۹ در تیم زیر ۲۳ ساله های ولز در ۴ مسابقه برای این تیم بازی کرد و پس از آن به تیم بزرگسالان ولز دعوت شد و در بین سالهای ۱۹۶۹–۱۹۸۰ در مجموع با حضور در ۴۰ مسابقه ، ۱۳ گل برای تیم کشورش به ثمر رساند.

سوابق مربیگری جان توشاک

دوران مربیگری
۱۹۷۸–۱۹۸۳ سوانزی سیتی ولز بازیکن/مربی
۱۹۸۳–۱۹۸۴ سوانزی سیتی
۱۹۸۴–۱۹۸۵ اسپورتینگ پرتغال
۱۹۸۵–۱۹۸۹ رئال سوسیداد اسپانیا
۱۹۸۹–۱۹۹۰ رئال مادرید اسپانیا
۱۹۹۱–۱۹۹۴ رئال سوسیداد اسپانیا
۱۹۹۴ ولز
۱۹۹۵–۱۹۹۷ دپورتیوو لاکرونیا اسپانیا
۱۹۹۷–۱۹۹۹ بشیکتاش ترکیه
۱۹۹۹ رئال مادرید اسپانیا
۲۰۰۰–۲۰۰۱ سن-اتین فرانسه
۲۰۰۱–۲۰۰۲ رئال سوسیداد اسپانیا
۲۰۰۲–۲۰۰۳ کاتانیا ایتالیا
۲۰۰۴ رئال مورسیا اسپانیا
۲۰۰۴–۲۰۱۰ ولز
۲۰۱۱–۲۰۱۲ مقدونیه
۲۰۱۳ خزر لنکران آذربایجان
۲۰۱۴–۲۰۱۶ الوداد کازابلانکا مراکش
۲۰۱۸- تراکتورسازی ایران

از موارد جالب در مورد این مربی می توان به کشف گرت بیل بازیکن بزرگ و معروف ولزی تیم رئال مادرید اشاره کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">