آیا خمیر ریش موجب کاهش تعداد اسپرم در مردان می شود؟

آیا خمیر ریش موجب کاهش تعداد اسپرم در مردان می شود؟

بسیاری از آقایان برای اصلاح آسان صورت خود بوسیله تیغ، از خمیر ریش استفاده می کنند. خمیر ریش با کاهش اصطکاک موجب تسهیل فرایند اصلاح صورت می شود و از این جهت محصولی کاربردی در زندگی هر مردی است که به آراستگی ظاهری خود اهمیت می دهد. 

ممکن است هنگام اصلاح صورت بار ها مرتکب اشتباه شده و صورت خود را زخمی کرده باشید اما هیچ گاه گمان نمی کردید که امکان دارد استفاده از خمیر ریش به کاهش میل جنسی و یا حتی ناباروری منجر شود.  

بر اساس آخرین تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه ماساچوست، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که اصلاح صورت با استفاده از خمیر ریش امکان دارد موجب اخلال در ترشح هورمون های جنسی و در نهایت کاهش تعداد اسپرم در آقایان شود. اتفاقی که برای هیچ مردی خوشایند نیست.   

شاید تا پیش از این بزرگترین خطری که در اثر اصلاح صورت با استفاده از تیغ به ذهن می رسید، زخمی شدن صورت می بود ولی اگر نتیجه این تحقیقات به عنوان یک حقیقت علمی اثبات شود شاید هیچ مردی تمایل به استفاده از خمیر ریش هنگام اصلاح صورت خود نداشته باشد. 

بر اساس تحقیقات صورت گرفته ماده ای به نام علمی فتالات Phtalat در ترکیب برخی محصولات بهداشتی از جمله خمیر ریش بکار برده می شود که می تواند بر کارکرد صحیح اندام جنسی در آقایان تاثیر منفی داشته باشد. 

فتالات از خانواده اسید فتالیک ها است که کاربرد اصلی آن در صنعت پلاستیک می باشد و به جهت افزایش انعطاف پذیری و  همچنین طول عمر، به ترکیب لاستیک افزوده می شود. 

محققان با انجام آزمایش بر ۵۰ مورد مطالعه دریافتند که فتالات موجود در خمیر ریش با شرکت در یک واکنش شیمایی موجب تغییر در پروتئین هایی شود که اسپرم از آن ها تشکیل می شود. این امر علاوه بر اثر نامطلوب بر ساختار اسپرم، می تواند دردسر افرادی که در باروری مشکل دارند را دو چندان کند. 

فتالات زمانی خطر آفرین می شود که اسپرم های تولید شده در مرحله بلوغ قرار داشته باشند. آن گاه وجود میزان حداقلی از فتالات می تواند بر کیفیت رشد اسپرم تاثیر گذار باشد. این مسئله تهدیدی بالقوی برای مردانی است که به فکر مقابله با ناباروری هستند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">