ابهامات حضور ورزشکاران روسی در المپیک ریو ؟؟؟

هنوز روشن نیست که آیا ورزشکاران روسیه اجازه شرکت در بازی‌های المپیک ریودوژانیرو را دارند یا نه. در حال حاضر کمیته بین‌المللی المپیک در انتظار حکم دیوان عالی داوری ورزش است.

به گزارش ویترینو ؛ برای ورزشکاران روسی هنوز روزنه‌ای از امید هست که شاید بتوانند در بازی‌های المپیک ریو دوژانیرو شرکت کنند. قرار است دیوان عالی داوری ورزش حکم نهایی خود را تا روز پنج‌شنبه (۲۱ ژوئیه) اعلام کند.

در حال حاضر کمیته بین‌المللی المپیک نشست خود برای تصمیم‌گیری در این زمینه را به تعویق انداخته است تا حکم این دیوان روشن شود. ۶۸ نفر از ورزشکاران و کمیته المپیک روسیه نسبت به حذف روسیه از المپیک شکایت کرده‌اند.

ورزشکاران روس متهم‌اند که از سال ۲۰۱۱، در تقریبا تمام رشته‌های ورزشی در المپیک‌های تابستانی و زمستانی دوپینگ کرده‌اند و این دوپینگ با "هدایت، کنترل و نظارت" وزارت ورزش روسیه انجام گرفته است.

این نتیجه تحقیقی است که به سفارش آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ انجام شده است. رییس کمیسیونی که مسئول این تحقیق است، دکتر ریچارد مک‌لارن است که می‌گوید به نتیجه این تحقیقات اعتماد کامل دارد.

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ به کمیته بین‌المللی المپیک و کمیته پاراالمپیک توصیه کرده است که حذف کامل ورزشکاران روسی را بررسی کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">