استفاده بیش از حد آنتی بیوتیک خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

استفاده مداوم از آنتی بیوتیک ها در عرض 15 روز و برای یک مدت زمان طولانی تر ، خطر ابتلا به سرطان روده را تا 73٪ افزایش می دهد.

دارو،انتی بیوتیک،آنتی بیوتیک،عکس از دارو آنتی بیوتیک،انتی بیوتیک سرطان زاست،همه چیز درباره انتی بیوتیک،انتی بیوتیک چیست،اخبار سلامت،مصرف انتی بیوتیک سرطان روده،آنتی بیوتیک و تاثیر آن برمغز،antibiotic
ویترینو ؛ استفاده از آنتی بیوتیک ها باعث ایجاد پولیپ و ضایعات دیگر در روده می شود که بسیار سرطان زا هستند و سلامت بدن انسان را در معرض تهدید قرار می دهند.
با افزایش سن ، خطرهای مرتبط با مصرف آنتی بیوتیک نیز بیشتر می شود.
به طوری که ، مصرف روزانه آنتی بیوتیک برای افراد 40-50 ساله، در مقایسه با افراد 20-30 ساله ، بسیار خطرناکتر است.
توجه داشته باشید محققان می گویند که مصرف دراز مدت آنتی بیوتیک ها ، فلور روده را از بین می برد که تاثیر مستقیم بر توسعه سرطان را دارد.

لازم به ذکر است ، آنتی بیوتیک به صورت کلی فراورده یا ماده‌ای است که از یک میکروارگانیسم تولید یا از آن گرفته می‌شود و میکروارگانیسم‌های دیگر را از بین می‌برد یا مانع رشد آنها می‌شود ، آنتی بیوتیک یک زیست کش است.

آنتی بیوتیکها مواد شیمیایی هستند که از دو راه طبیعی و ساختگی به دست می‌آیند. آنتی‌بیوتیکهای طبیعی از میکروارگانیسم‌هایی مانند قارچها و باکتریها گرفته می‌شوند.

آنتی بیوتیک‌ها به دو گروه عمدهٔ آنتی بیوتیک‌های باکتریوسید، که باعث کشتن سلول بیماری‌زا می‌شوند و باکتریواستاتیک، که باعث توقف رشد و ثابت ماندن تعداد سلول بیماری‌زا هستند طبقه‌بندی می‌شوند.

منبع ؛ گروه ترجمه مجله ویترینو ، dailymail.co

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">