المپیک ۲۰۱۶ ریو؛ داور سر رضا یزدانی را بُرید//سرقت سومین مدال از کاروان ایران!!

المپیک 2016 ریو پایان تلخی برای ایرانی‌ها داشت و رضا یزدانی کشتی‌گیر پرامید وزن 97 کیلوی ایران با حق‌کشی آشکار تیم داوری پیروزی مقابل حریف آذربایجانی را با شکست عوض کرد.

المپیک 2016 ریو،اخبار ورزشیفکشتی ازاد،شکست ناعادلانه رضایزدانی مقبال حرف روس

گزارش ویترینو به از سایت نود ؛ کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران در اولین دیدار خود "بلوک‌باشی" از ترکیه را با امتیاز فنی ۱۰ -  صفر شکست داد و راهی مرحله بعد شد.

یزدانی در مرحله بعد مقابل "ختاک گاسیموف" نماینده روس جمهوری آذربایجان ۲ - یک باخت. در وقت نخست این مبارزه یزدانی بر خلاف جریان مبارزه از داور اخطار گرفت و یک امتیاز از دست داد. در ادامه یزدانی موفق شد با زیرگیری حریف را پس از یک کش و قوس خاک کند اما در کمال ناباوری در حالیکه داور وسط ۲ امتیاز به یزدانی داد اما رییس تشک پس از بازبینی فیلم و در حالیکه کاملا مشخص بود نمی‌خواهد یزدانی در این مبارزه به برتری برسد از دادن امتیاز به یزدانی خودداری کرد و بواسطه رد شدن اعتراض یزدانی یک امتیاز دیگر به گازیموف داده شد تا کشتی ۲-۰ شود.

این اقدام رییس تشک با اعتراض شدید خادم و توکلیان همراه بود و او با بیان اینکه زانوی حریف یزدانی به تشک خورده است شدیدا نسبت به حق خوری اعمال شده اعتراض کرد.

یزدانی در وقت دوم یک امتیاز روی کم کاری حریف گرفت و گازیموف در حالی که در این کشتی حتی یک زیر هم نگرفت و فقط دفاع می‌کرد، پیروز مسابقه شد.

با توجه به صعود ختاک گازیموف آذربایجانی به دیدار فینال وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک، رضا یزدانی این شانس را پیدا کرد تا در مرحله شانس مجدد و برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">