انتقال آثار هنری مجسمه ساز شهیر تبریزی به مجموعه مقبره الشعرا

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم حفظ جایگاه آثار نفیس هنری استاد احد حسینی مجسمه ساز شهیر تبریزی، اعلام کرد: آثار هنری این هنرمند برجسته که در طبقه زیرزمین موزه آذربایجان نگهداری می شد، به مجموعه فرهنگی مقبره الشعرای تبریزانتقال می یابد.


مدیرکل میراث فرهنگی: این جابجایی به منظور ایجاد امکان نمایش آثار فاخر موزه ملی ایران در راستای اهداف رویداد تبریز ۲۰۱۸ و با دستور معاون محترم رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی در بازدید از موزه آذربایجان مبنی بر بازبینی محتوایی موزه و طبق توافق به عمل آمده با استاد احد حسینی انجام می شود.
وی اظهارکرد: این آثار جزو آثار نفیس هنر معاصر استان به شمار می روند اما برای ایجاد امکان نمایش آثار موزه ملی و ایجاد تطابق محتوایی، ناگزیر از این جابجایی بودیم و طبق توافق به عمل آمده با شهرداری، این آثار در مجموعه فرهنگی و تاریخی مقبره الشعرای تبریز به عنوان موزه هنرهای معاصر استاد احد حسینی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
آبدار ادامه داد: همکاری ارزنده استاد حسینی در تحقق این مهم شایسته تقدیر است و این اقدام به صورت تخصصی و توسط شخص ایشان صورت می گیرد تا با کمترین مشکلی مجسمه ها در محل جدید استقرار یابند.
وی تاکید کرد: تمام عزم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بر این امر است که پایتختی تبریز برای گردشگری کشورهای اسلامی فتح بابی باشد برای ارتقای کمی و کیفی موزه های استان و در این راستا و در یکسال گذشته اقدامات مختلفی در عرصه بهسازی فضاهای موزه ای و مباحث سخت افزاری و نرم افزاری صورت گرفته است.
آبدار افزود: اگر بناست تا کیفیت موزه های استان ارتقا یابد، باید در کنار اقدامات ساختاری، زمینه نمایش آثار فاخر ملی را فراهم آوریم، چون نمایش برخی آثار و نفایس ملی در موزه های استان می تواند توجه طیف خاصی از گردشگران فرهنگی را به موزه های تبریز و استان معطوف کند.
بر اساس این گزارش؛ جابجائی آثار هنری و مجسمه های موزه آذربایجان که اثر دست مجمسه ساز چیره دست تبریزی احد حسینی است، بازتاب های مختلف و منفی در رسانه ها و فضای مجازی داشت.
این آثار بی بدیل و زیبا با عنوان ‘ مجموعه زندگی بشر ‘ سال ها در طبقه زیرزمین موزه آذربایجان به عنوان دومین موزه مهم و بزرگ ایران پس از تهران و موزه ملی نگهداری می شد.
احد حسینی به سال ۱۳۲۳ در تبریز متولد شد و از دانش آموخته های دبیرستان ماندگار فردوسی این شهر است.
وی خالق مجسمه مونالیزا به سال ۱۳۷۴ است که آنرا بر اساس نقاشی هنرمند شهیر ایتالیا لئوناردو داوینچی ساخت.

نویسنده؛مرادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">