بازی نهنگ آبی Blue Whale و خودکشی بچه ها+ ویدیو

دانلود فیلم بازی نهنگ آبی Blue Whale و خودکشی بچه ها

بازی نهنگ آبی Blue Whale

دانلود فیلم بازی نهنگ آبی Blue Whale و خودکشی بچه ها که به تازگی بازی نهنگ آبی یا نهنگ سفید معروف به Blue Whale Suicide شده و پدیده ی رسانه های اجتماعی شده است. گفته میشود که این بازی باعث خودکشی برخی از نوجوانان شده است. در واقع این بازی یک اپلیکیشن یا یک نرم افزار قابل دانلود نیست بلکه یک چالش در رسانه های اجتماعی است که از طریق گروه هایی مخفی منتشر و پخش میشود.

اما ماجرای اصلی اینگونه است که در یک سایت اجتماعی محبوب روسی به نام VKontakt چالشی به رهبری گروهی به نام “Death group” راه اندازی شده و نتیجه ی آن خودکشی نوجوانان بوده است. چالش نهنگ آبی در سال ۲۰۱۵ آغاز شد و در واقع پس از اولین خودکشی شکل جدی به خود گرفت. این بازی تا بیش از ۵۰ روز ادامه داشته، تا جایی که بازیکن یا کاربر باید بتواند ۵۰ چالش را با موفقیت انجام دهد. در آخر نیز کاربران باید تصویری از انجام چالش ها بفرستند، تاییدیه ای دریافت کنند و وارد مرحله ی بعد شوند. این چالش ها از دیدن فیلم های وحشتناک شروع میشود و تا پنجاهمین چالش که خودکشی کاربر است ادامه خواهد یافت.

براساس گزارشات منتشر شده از منابع روسی، یکی از سرپرستان این گروه به دلیل تحریک کودکان و نوجوانان به خود کشی بازداشت شده است. چند ماه بعد، یکی از کاربران یوتیوب به نام Sasha Panchuk، ویدیویی از یک نوجوان در حالی که مشغول بازی Blue Whale و از سقف میپرید تهیه و منتشر کرد. این ویدیو در همان زمان حذف شد ولی میتوان گفت که این بازی منجر به مرگ حدوداً ۱۳۰ کاربر نوجوان روسی شده است.

در ماه مه سال گذشته مقامات روسیه اعلام کردند که تمامی اعضای شبکه ی اجتماعی VK دستگیر شدند و یکی از آنها یک دانشجوی ۲۱ ساله ی رشته ی روانشناسی به نام Philipp Budeikin بوده است. Philipp Budeikin ادعا کرده است که این بازی را با هدف پاکسازی جامعه از انسان های بی ارزش و غیر عادی طراحی کرده است. او همچنین ادعا کرده است که از اختلال دو قطبی بودن رنج میبرد و یکی از دلایل ساخت این بازی نیز همین موضوع است در واقع او با این ادعا میتواند مجازات خود را کاهش دهد.

این بازی مجدداً در حال شکل گیری است و اخیراً با خودکشی پسری نوجوان آغاز شده است. این موضوع باعث شده تا پلیس های محلی به بررسی موارد خودکشی نوجوانان بپردازند و خودکشی های مربوط به بازی نهنگ آبی را دسته بندی کنند. در همین حال دولت هند از شرکت های بزرگی چون Google، Facebook، WhatsApp، Instagram، Microsoft و Yahoo تقاضا کرده است تا تمامی لینک ها و ارجاعات به بازی نهنگ آبی را حذف نمایند. در واقع میتوان گفت که این اولین بار نیست که چالش هایی در شبکه های اجتماعی منتشر میشود که به تحریک روانی نوجوانان میپردازد و باعث خودکشی آنان میشود!



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">