بیمه حوادث بانک ها برای بازی پوکمون در روسیه//پوکمون طعمه ای برای کلاهبرداران؟؟؟

انتشار گزارش‌هایی مبنی بر جراحات جدی و حتی منجر به مرگ به علت «پوکومون گو» بحث‌‌های جدی را درباره این بازی در روسیه موجب شده است ،که حتی بزرگترین بانک روسیه«اسبربانک» پیشنهاد بیمه حوادث به بازیکنان این بازی را مطرح کرده اند.

به گزارش ویترینو به نقل از پرس تی وی ؛ پوکمون گو به روسیه راه یافته است، این بازی محبوب خشم گروه‌های محافظه کار، مقامات سلامت و حتی سازمان‌های اطلاعاتی را به همراه داشته است. اما برای بسیاری از مردم روسیه پوکمون گو صرفا یک بازی جدید سرگرم کننده است که می توانند با نصب در گوشی با آن سرگرم شوند.

مقام‌های رسمی روسیه از احتمال استفاده از این بازی برای فعالیت‌های مجرمانه از جمله تعقیب‌های غیرقانونی و سرقت ابراز نگرانی کرده‌اند.

ایوگنی فدروف، از نمایندگان دوما می گوید: «سازمان‌های اطلاعاتی ما هشدار داده‌اند که این بازی می تواند درارتباط با تعقیب مردم مورد استفاده قرار گیرد، به عنوان مثال مطلع شده‌ایم که هکرها موفق شده‌اند تا با استفاده از این بازی کاربران را فریب دهند و با کشاندن آن‌ها به مکان‌های دور افتاده اموالشان را سرقت کنند.»

پوکمون گو از فناوری «واقعیت افزوده» که محتوای تولیدی کامپیوتر را به شکل دنیای واقعی در معرض دید کاربر قرار می دهد، استفاده می‌کند. کیفیت واقعی بودن این بازی موجب حوادث رانندگی و دیگر جراحات جدی کاربران شده است.

اسبربانک، بزرگترین بانک روسیه، در آستانه رسمی شدن این بازی در این کشور، از برنامه‌های خود برای اعطای خدمات بیمه به کاربران پوکمون گو خبر داده است.

مایکل کورس،رواشناس بالینی می گوید: «پوکومون گو واقعیت کاربران خود را تغییر می‌دهد و بنابر این به طور بالقوه از لحاظ فیزیکی و روانی به آن‌ها آسیب می زند. گزارش‌های متعددی درباره جراحات و حتی مرگ بازیکنان این بازی منتشر شده است.»

نگرانی از این بازی در روسیه رو به افزایش است. به رغم بحث و جدل‌ها درباره این بازی، دفتر سازمان ناظر بر اینترنت در روسیه می‌گوید پوکومون گو هیچ آسیبی به جامعه نمی رساند.

دیمتیری مانیریچف،از کارکنان دفتر سازمان ناظر بر اینترنت در این باره گفت : «پوکومون گو اولین بازی است که دنیای مجازی با دنیای واقعی ما را در هم می آمیزد، این بازی مردم را به تحرک و فعالیت بیشتر و زندگی اجتماعی وا می دارد.»

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">