توئیترگیت یا افشای ارتباط دفتر هاشمی با بی‌بی‌سی؟/تایید اعتبار توئیتر

پس از نزدیک به سه ماه توئیتر اکانت هاشمی رفسنجانی را تائید اعتبار کرد تا جز معدود اکانت‌های ایرانی داری تیک آبی باشد.

ویترینو ؛توئیتر اکانت هاشمی رفسنجانی را تائید اعتبار و آن را رسمی اعلام کرد. اواخر سال گذشته اکانت رسمی هاشمی از کارشناس فضای مجازی بی‌بی‌سی برای تایید اعتبار شدن راهنمایی خواست. حال پس از گذشت چند ماه این اتفاق افتاد تا اکبر پور بنویسد:‌ «شواهد و بررسی های صورت گرفته ما نشان می‌دهد که اکانت توییتری هاشمی به طور صددرصد متعلق به خود او یا دفتر اوست»

این همان حساب توئیتری است که روزهای اول فروردین ماه امسال در فضای مجازی و سیاسی جنجال به‌پا کرد. تا سایت‌های اعتدالی انتساب آن را به دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تکذیب کنند.

۴ فروردین ماه حساب کاربری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در توئیترپس از جنجال‌های رسانه‌های غربی در خصوص رزمایش موشکی ایران نوشت:‌«دنیای فردا، دنیای گفتمان هاست نه دنیای موشک‌ها ...» این سخنان موجب جنجال و اعتراض در فضای مجازی و میان سیاست‌مداران شد.

توئیتر حساب های کاربران را پس از طی فرایندی که مشخص شود متعلق به فرد حقیقی یا حقوقی واقعی است تایید اعتبار می‌کند. به واسطه قطع ارتباط توئیتر با ایران و فیلتر بودن آن در کشورما کاربران تایید شده معمولن ایرانی خارج از کشور هستند که اوراق هویتی آن‌ها به تائید توییتر رسیده است. خبرنگاران بی‌بی‌سی فارسی از جمله این کاربران هستند.

نظرات (۱)


والله چی بگم

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">