حقیقت ماجرای خودکشی دختران اصفهانی باری نهنگ آبی بود؟

نهنگ آبی؛ از واقعیت مجازی تا دروغ حقیقی / سناریوی خودکشی دختران اصفهانی از نگاه کاربران مجازی / «نهنگ آبی»، ناقوس مرگ روحی جوانان و بیدارباش خانواده‌هاست ...

مجله ویترینو ؛

هنوز چند ساعت از انعکاس خبر سقوط دو دختر نوجوان اصفهانی از بالای بزرگراه چمران در روز شنبه نگذشته بود که فضای مجازی تلگرام و اینستاگرام از تصاویر این حادثه و اظهار نظرهای مردمی پر شد.

نظراتی که عموماً بر پایه بی‌اطلاعی از وضعیت سلامت دختران، علت سقوط و عدم آگاهی خانواده این 2 نفر از سوی مردم گوش به گوش و صفحه به صفحه چرخید.

حدس و گمان‌هایی که هر لحظه با استفاده از یک کلاغ چهل کلاغ نظریه خودکشی یا حتی سقوط به‌خاطر دعوای عمدی را تشدید می‌کرد اما با حضور نیروهای انتظامی و پلیس آگاهی در صحنه پرونده به‌صورت رسمی و قانونی وارد مرحله رسیدگی شد.

«نهنگ آبی»، ناقوس مرگ روحی جوانان و بیدارباش خانواده‌هاست

بر اساس آخرین اخبار مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به وضعیت دختر بازمانده حادثه گفت: درحال حاضر وضعیت سلامت دختر بازمانده از حادثه خودکشی بسیار بهتر شده و ادامه اقدامات درمانی برای او درحال انجام است. این دختر اکنون به هوش آمده و طبق آخرین خبرهای دریافتی احتمالاً به بخش منتقل شده و نیاز به مراقبت ویژه ندارد اما همچنان اقدامات درمانی مورد نیاز انجام می‌شود.

هرچند انتشار این خبر خوشحالی خانواده این دختر و مردم را به‌همراه داشت اما نباید از جو ایجادشده در فضای شهر غافل شد، جوی که از پیر و جوان و راننده تاکسی و مغازه‌دار و کارمند درگیر آن شده‌اند.

«نهنگ آبی» شاید چالشی مرگبار بود که به نام بازی وارد دنیای مردم شد اما به‌گفته روانشناسان و جامعه‌شناسان اصلی‌ترین علت جذب مردم به چنین بازی فقدان انگیزه و امید و افسردگی است که سبب به تور افتادن آنها می‌شود. حتی اگر به‌گفته وزیر ارتباطات و مقامات انتظامی این بازی دلیل اصلی چنین حادثه‌ای نباشد هم نمی‌توان از اثرات مخرب برخی بازی‌های مجازی چشم‌پوشی کرد.

خبر خودکشی دختران اصفهانی ناقوس مشکلات روحی برخی جوانان را به صدا درآورد، آنهایی که از 24 ساعت خود تنها چند ساعت خواب را از دنیای مجازی و اینترنت دورند.

این بازی زنگ بیدارباش خانواده‌ها را نیز نواخت، خانواده‌هایی که امروز بیش از هرچیز برای جبران فاصله نسل‌ها به فراگیری علوم ارتباطی نوین و آموزش‌های لازم در این زمینه نیاز دارند تا با روش‌های درست استفاده فرزندان خود از فضای مجازی را کنترل کنند.


خودکشی دو دختر از روی پل چمران اصفهان بخاطر نهنگ آبی

دو دختر از روی پل چمران اصفهان بخاطر بازی نهنگ آبی دیروزز ۲۹ مهر ۹۶ که این دو دختر بین ۱۷ تا ۱۸ سال سن دارند و یکی از آن ها هوشیاری خود را از دست داده و احتمال زنده ماندن او بسیار کم است و نفر دوم نیز با شکستگی تمام اعضای بدن رو به رو است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان

سقوط دو دانش آموز دختر اصفهانی از پل روگذر و فوت یک نفر از آنان و مجروحیت دانش آموز دیگر تحت تاثیر بازی نهنگ آبی بود. در اثر این حادثه یکی از دختران که ۱۵ ساله بود در دم فوت کرد و دیگری که ۱۶ ساله بود به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

حال دانش آموز مجروح نیز وخیم اعلام شده است.

این دو نوجوان قبل از پرت کردن خود توسط یک دستگاه ضبط صوت، با خانواده خود خداحافظی کرده و علت این کار را انجام بازی آنلاین نهنگ آبی در فضای مجازی اعلام کرده اند.


گزارش تصویری بازی نهنگ آبی
نهنگ آبی (بازی) - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بازی نهنگ آبی (روسی: Синий кит, Siniy kit) یا چالش نهنگ آبی یک بازی اینترنتی است که نشانه‌هایی از آن در چند کشور گزارش شده‌است. بازی متشکل از چند چالش است ...
‎خودکشی نهنگ‌ها · ‎وی‌کی · ‎پیشگیری از خودکشی
چگونه وارد بازی «نهنگ آبی» شدیم
'نهنگ آبی' چیست و با خطر این بازی چه باید کرد؟ -
چالش نهنگ آبی علت خودکشی دو دختر اصفهانی نبوده -
دو دختر ایرانی قربانی بازی نهنگ آبی. به گزارش اسپوتنیک، با گذشت چند روز از ماجرای خودکشی جنجالی دو دختر نوجوان اصفهانی، هنوز اخبار و حواشی ...
دانلود رایگان Blue Whale v1.1 - بازی چالش نهنگ آبی برای اندروید
خانه دانلود بازی بازی اندروید بازی آنلاین بازی های پچ و کرک شده بازی های بدون دیتا دانلود رایگان Blue Whale v1.1 - بازی چالش نهنگ آبی برای ...بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران پس از خودکشی دو دختر نوجوان در شهر اصفهان بر اثر چالش «نهنگ آبی»٬ رسانه..

بازی نهنگ آبی دانلود

مراحل بازی نهنگ ابی

دانلود نهنگ آبی

مراحل نهنگ ابی

نصب بازی نهنگ آبی

بازی نهنگ ابی چیست

دانلودبازی نهنگ ابی

فیلم بازی نهنگ ابی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">