درگیری هواداران فوتبال در رقابت‌های یورو 2016 فرانسه!

جام ملت‌های اروپا٬ «یورو 2016» در فرانسه٬ به دلیل برخورداری از حاشیه‌های خشونت‌آمیز٬ بیش از پیش در معرض توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

به گزارش اختصاصی ویترینو از بسته ورزشی یورو2016؛جام ملت‌های اروپا «یورو 2016» که در روز 10 ژوئن در بندر مارسی فرانسه آغاز شد، بیش از آنچه کی از نظر ورزشی خبرساز باشد به دلیل برخورداری از حاشیه‌های خشونت‌آمیز٬ در معرض توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

طی سه روز اخیر پس از اینکه تیم‌های ملی فرانسه و رومانی در روز 10 ماه ژوئن در شهر مارسی برای مسابقه افتتاحیه یورو 2016 تحت تدابیر شدید امنیت ناشی از حملات تروریستی داعش و در سایه اعتصاب‌های گسترده شهروندان فرانسوی در اعتراض به اصلاح قانون کار در این کشور٬ به مصاف یکدیگر رفتند، میان هواداران این دو تیم درگیری رخ داد.

یک روز پیش از برگزاری مسابقه افتتاحیه میان دو تیم انگلستان و روسیه٬ میان هواداران دو تیم٬ در شهر مارسی فرانسه٬ درگیری صورت گرفت. این درگیری که حدود 200 نفر در آن شرکت کردند و در طی آن٬ هواداران انگلیسی اموال عمومی را تخریب کردند.

هواداران دو تیم روسیه و انگلستان که در منطقه بندر قدیمی «Vieux-Port» شهر مارسی با هم درگیر شدند، در واکنش به مداخله پلیس فرانسه اقدام به پرتاب سنگ و بطری کردند.

هواداران انگلیسی و روس در 11 ژوئن، روز انجام مسابقه بار دیگر درگیر شدند. پلیس فرانسه که برای متفرق و پراکنده کردن این گروه حدود 500 نفره٬ مجبور به استفاده از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش شد، 10 نفر را دستگیر کرد. در اثر این درگیری 35 نفر زخمی شدند که حال 4 نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد از روز جمعه، یعنی روز آغاز رقابت‌های جام ملت‌های اروپا در فرانسه٬ تاکنون در نتیجه درگیری‌های روی داده میان طرفداران تیم‌ها٬ در مجموع 116 نفر تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند و 63 تن دیگر نیز دستگیر شدند.

این وزارتخانه همچنین تصریح کرده که 3 هوادار فوتبال که حوادث را به سوی خشونت و درگیری کشیده‌اند، از فرانسه اخراج شدند.

دادستانی فرانسه نیز طی بیانیه‌ای اظهار داشت 6 هوادار انگلیسی، 3 هوادار فرانسوی و یک هوادار اتریشی محاکمه خواهند شد.

برنارد کازنو، وزیر کشور فرانسه به دنبال وقوع خشونت و درگیری‌ میان هواداران فوتبال در خلال مسابقات یورو 2016 تصمیم گرفت٬ فروش مشروبات الکلی در برخی مناطق حساس٬ قبل از برگزاری بازی را ممنوع کند.

نظرات (۲)


^ - ^


+++

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">