رضا علیپور کیست | بیوگرافی رضا علیپور سریعترین سنگنورد جهان

بیوگرافی رضا علیپور , تصاویر رضا علیپور , رضا علیپور , سنگنوردی رضا علیپور
رضا علیپور کیست | بیوگرافی رضا علیپور سریعترین سنگنورد جهان
رضا علیپور سریع‌ترین سنگ‌نورد جهان از کشورمان با رأی مردم به عنوان برترین ورزشکار سال ۲۰۱۷ در رشته‌های غیرالمپیکی انتخاب شد. 
به بهانه این خبر با شما هستیم با بیوگرافی رضا علیپور سریعتری مرد عمودی جهان در ادامه با ما همراه باشید.

مجله ویترینو ؛

کسب اولین مدال طلای تاریخ سنگ نوردی ایران

رضا علی‌پور سنگ‌نورد ایرانی، اهل قزوین قهرمان جهان و دارنده رکورد جهانی سنگ‌نوردی سرعت با ثبت زمان ۵ ثانیه و ۴۸ صدم ثانیه است. 
وی در سال ۱۳۹۲ در مسابقات قهرمانی جهان که در چین برگزار شد توانست با ثبت رکورد ۶ ثانیه و ۲۴ صدم ثانیه مدال طلای جهان را در رشته سرعت برای اولین‌بار در تاریخ سنگ‌نوردی ایران کسب کند.

جابجایی رکورد جهانی

وی در همه مراحل این مسابقات توانست رکورد کمتر از ۶ ثانیه را ثبت کند و در مرحله نیمه‌نهایی نیز توانست با ثبت زمان ۵ ثانیه و ۴۸ صدم ثانیه رکورد دنیا را که  متعلق به دانیل بولدیرف اوکراینی با زمان ۵ ثانیه و ۶۰ صدم ثانیه بود، ۱۲ صدم ثانیه جابجا نماید.
او در فینال این رقابت‌ها با ثبت زمان ۵ ثانیه و ۵۴ صدم ثانیه بر سنگ‌نورد روس غلبه کرد و به عنوان قهرمانی دست یافت.

رضا علیپور یوزپلنگ آسیا

فدراسیون جهانی سنگ‌نوردی به‌خاطر سرعت بالای او لقب یوزپلنگ آسیا را به وی داده است.  رضا علی‌پور در ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ موفق شد با ثبت رکورد ۵ ثانیه و ۵۴ صدم ثانیه  عنوان قهرمانی مسابقات سنگ‌نوردی جام‌جهانی نانجینگ چین را از آن خود کند.

سریع ترین مرد عمودی جهان

پس از بهبود بخشیدن رکورد سرعت سنگ‌نوردی جهان به میزان ۵ ثانیه و ۴۸ صدم ثانیه توسط رضا علی‌پور،  در تعبیری رسانه‌های جهان او را سریع‌ترین مرد عمودی جهان و اوسین بولت سنگ‌نوردی جهان نامیدند، اوسین بولت دونده جامائیکایی است که عنوان سریع‌ترین مرد افقی جهان را دارد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">