روز ولنتاین 96 روز عشاق Valentine 2018

تاریخ روز ولنتاین –  ولنتاین 2018 و سپندارمذگان (روز عشق ایرانی)
 14 فوریه (25 بهمن ) مصادف با روز ولنتاین
29 بهمن مصادف با جشن سپندارمذگان، روز عشق ایرانی

مجله ویترینو ؛

روز ولنتاین

روز ولنتاین، (روز عشاق و یا روز عشق‌ورزی) در فرهنگ مسیحی سده‌های میانه و سپس فرهنگ مدرن غربی روز ابراز عشق است. این مناسبت هر سال در روز ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن‌ماه و بعضی سال‌ها ۲۶ بهمن‌ماه) برگزار می‌شود. سابقهٔ تاریخی روز ولنتاین به جشنی که به افتخار قدیس ولنتاین در کلیساهای کاتولیک برگزار می‌شد، باز می‌گردد. روز ولنتاین برگرفته از سنن روم باستان و مسیحیت می‌باشد.

نکته‌هایی جالب درمورد روز ولنتاین
1- در قرون وسطی دختران غذاهای عجیب وغریب می‌خوردند با این اعتقاد که همسر رویاهای خود را پیدا خواهند کرد و همچنین اگر دوستی نزدیکی بین دو طرف وجود داشت همدیگر را ولنتاین صدا می‌کردند.

 

2- روز ولنتاین بهترین تعطیلات برای گل‌فروشان در سرتاسر جهان شناخته شده است و ارزش مادی برابر ۱۵ میلیارد دلار در این روز صرف تهیه کادو برای ابراز عشق می‌شود.
3- سالانه حدود ۱۸۹ میلیون شاخه گل در روز ولنتاین در آمریکا فروخته می‌شود که ۱۱۰ میلیون شاخه آن رُز قرمز می‌باشد، جالب است بدانید، امریکا به طور خاص برای روز ولنتاین ازکلمبیا و اکوادور گل رُز وارد می‌کند.
4- ۷۳ درصد از آقایان و تنها ۲۷درصد از خانم‌ها در روز ولنتاین شاخه گل می‌خرند، جدا از ۱۵ درصد از خانم‌ها که دراین روز برای خودشان، مادر و یا دخترانشان گُل می‌خرند.
5- در اواخر سال ۱۸۰۰ میلادی اولین بسته شکلات مخصوص برای روز ولنتاین توسط کمپانی Cadbury به بازار عرضه شد. سالانه حدود ۳۵ میلیون جعبه شکلاتی قلب شکل در این روز خریداری می‌شود و تنها درامریکا حدوداً یک میلیارد دلار شکلات فروخته می‌شود.
6- حدود ۱۰ درصد ازازدواج هایی که درطول سال انجام می‌شود یعنی حدود ۰۰۰، ۲۲۰ ازدواج تنها در روز ولنتاین صورت می‌گیرد.

7- تعداد شاخه گل رُز قرمز در روز ولنتاین معنایی خاص دارد. ۱ شاخه گل به معنی عشق در نگاه اول و ۱۰۸ شاخه پیشنهاد ازدواج را منتقل می‌کند وهم چنین رنگ‌ها معانی خاص خود را دارند برای مثال رُز قرمز به معنای عشق و احترام، شاخه گل صورتی به معنای این است که اوقات خوشی را با هم دارید. رُز سفید به معنای قدردانی است.

8- گرچه روز ولنتاین روز شادی و هیجان است، تحقیقات نشان می‌دهد ۴۰ درصد از افراد موضعی منفی نسبت به این روز دارند.طبق تحقیقات ازهر۱۰ فرد تنها یک نفر در این روز احساس افسردگی و تنهایی بیشتر می‌کند.

رسوم روز ولنتاین
از هدایای مرسوم روز ولنتاین هدایای شکلاتی را می‌توان نام برد.
در کشورهای اروپایی و آمریکائی دادن شکلات به عنوان هدیه روز ولنتاین از شهرت خاصی برخوردار است. تزئین شکلات و پختن انواع آن نیز از آداب این روز به شمار می‌رود.

نظرات (۱)


تا اونجایی که میدونم، ولنتاین یعنی روزی که میزی کادو میخری واسه همسر آینده یکی دیگه :)))


پاسخ:
به نکته خوبی اشاره کردی حامدجان ...
ما که سینگل هستیم ...

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">