سنگ قبر دیجیتالی هم آمد + عکس از سنگ قبر هوشمند

نخستین سنگ قبر دیجیتالی جهان که دارای صفحه نمایشگر لمسی ۴۸ اینچی است در گورستانی در «ماریبور»، دومین شهر بزرگ اسلوونی، نصب شد.

ویترینو ؛ صفحه نمایشگر لمسی قابلیت این را دارد که تصاویر و فیلم‌های فرد متوفی و همچنین نوشته‌های دیجیتالی را در زمان حضور بازدیدکننده‌ها در مقابل این سنگ قبر نمایش دهد.

سنگ قبر دیجیتالی  بهای این سنگ قبر ضدآب ۳ هزار یورو (سه هزار و ۱۸۹ دلار) اعلام شده است. این سنگ قبر هوشمند در نظر اول شبیه یک سنگ قبر معمولی است؛ اما، تنها چند ثانیه پس از آنکه فردی روبروی آن می‌ایستد، صفحه نمایشگر آن تصاویر و فیلم‌هایی از متوفی را به نمایش می‌گذارد.

رئیس شرکت سازنده این سنگ قبر می‌گوید در کنار نام و نام خانوادگی متوفی، می‌توان متون بسیار طولانی -حتی رمان- هم نوشت.  این سنگ قبر به یک سنسور مجهز است و تنها زمانی که فردی روبروی آن بایستد شروع به نمایش تصاویر و فیلم‌ها می‌کند.

در سایر مواقع تنها نام و نام خانوادگی متوفی و تاریخ های تولد و درگذشت وی بر روی صفحه نمایشگر نشان داده می‌شود. 

این سنگ قبر دیجیتالی در حال حاضر قابلیت پخش صدا را ندارد. یکی از طراحان این سنگ قبر می‌گوید گروه تولید‌کننده در تلاش هستند تا قابلیت پخش صدای تصاویر ویدئویی را در گوشی‌های همراه ایجاد کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">