شارژ کردن موبایل با عرق بدن 6تیر

شارژ کردن موبایل با عرق بدن  

شارژ کردن موبایل با عرق بدن امکان پذیر خواهد شد محققان پچ پوستی را اختراع کرده اند که با آن میتوان دستگاه های برقی را با استفاده از عرق بدن شارژ کرد این پچ پوستی با استفاده از سوخت زیستی که عرق بدن ایجاد میکند موبایل و دستگاه های برقی را شارژ کنند

این پچ همانند باتری است و نیرو را در خود ذخیر میکند که با انها میتواند هر دستگاه برقی را شارژ کرد و از مصرف انرژی نیاز در حد زیادی صرفه جویی کرد.

پچ پوستی برای تبدیل عرق به برق

این پچ پوستی که از سوخت زیستی بهره می‌برد، از عرق بدن برای تأمین قدرت خود استفاده می‌کند در آینده نزدیک می‌تواند برای شارژ دستگاه‌هایی مانند تلفن‌های همراه استفاده شود.

این پچ به این منظور توسعه یافته است که افراد در خارج از منزل نیز بتوانند تلفن‌های همراه خود را شارژ کنند.

پچ پوستی جدید در ابعاد چند سانتی‌متر بوده و به طور مستقیم به پوست می‌چسبد.

برچسبی که عرق بدن را تبدیل به برق میکند

این پچ با استفاده از آنزیم‌هایی که مانند فلزات داخل باتری‌های معمول عمل می‌کنند کار کرده و سپس از اسید لاکتیک موجود در عرق، نیرو می‌گیرد.

محققان این پژوهش می‌گویند که گرفتن قدرت کافی از این پچ تا حدی پیچیده است، اما آنها در حال حاضر قادر به استخراج ۱۰ برابر بیشتر از نمونه‌های قبلی هستند.

محققان اظهار کردند: این فناوری همچنین قادر خواهد بود تا برفعالیت‌های یک ورزشکار نظارت کند، اما هدف اصلی این است که بتوانیم با استفاده از آن، سلامت انسان را ردیابی کنیم.

برای مثال، این پژوهش می‌تواند راه را برای نظارت بر سطوح گلوکز در افراد مبتلا به دیابت هموار کند.

محققان این پژوهش تاکید کردند: این اولین بار است که با استفاده از یک فناوری پوشیدنی که نیروی خود را از سوخت زیستی تامین می‌کند، می‌توان یک رادیو را نیرودهی کرد.

این پژوهش در Energy and Environmental Science journal منتشر شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">