شلیک مرد سعودی به دکتر مرد زایمان همسرش؟

گزارش اختصاصی ویترینو؛گزارش ها حاکی است که یک مرد شهروند عربستان سعودی یک پزشک مرد را که به زایمان همسرش کمک کرده بود با اسلحه هدف قرار داد و بشدت زخمی کرد.

این حادثه در مجتمع بزرگ درمانی «ملک فهد» در شهر ریاض عربستان رخ داده است.

دکتر «مهند الزبن» شهروند اردنی است که در عربستان کار می کرد و بر اثر سوء قصد برای همیشه از کار افتاده است؛ گلوله‌ها به سینه او اصابت کرده بود.

این مرد شهروند عربستان سعودی با ادعای «تشکر» از دکتر «الزبن» به بیمارستان رفت اما قصد او خالی کردن گلوله به سینه پزشک بود. 

معلوم نیست که آیا فرد مهاجم که رسانه‌های عربی نام او را ذکر نکرده اند، بازداشت شده است یا نه.

همچنین معلوم نیست که چه شرایطی به کمک این پزشک اردنی به زن زائو در این بیمارستان منجر شده است.

طبق شریعت اسلام در حکومت پادشاهی سعودی، که «خادم حرمین شریفین» است، زنان و مردان باید در اماکن عمومی، از جمله در رستوران‌ها و مراکز خرید، از یکدیگر جدا باشند و تنها فامیل حق حضور با هم را دارند.

طبق قوانین عربستان، مراجعه زنان و دختران سعودی به بیمارستان نیز باید با تنها با همراهی مردان و سرپرستان باشد.

سال ۲۰۱۳، گزارش جهانی در مورد تفکیک و شکاف جنسیتی، عربستان را در میان ۱۳۶ کشوری که بررسی‌ها در باره آنها صورت گرفته بود، در جایگاه ۱۲۷ قرار داد.

قوانین تفکیک جنسیتی در سعودی شامل غیر مسلمانان نمی شود.

در پی انتشار خبر حمله مسلحانه پدر سعودی به پزشک اردنی، برخی از کاربران مسلمان در فضای مجازی عربی از اقدام این تازه پدر حمایت کرده و غیرت او را ستوده اند.

بنوشته عرب نیوز، یکی از کاربران زن فضای مجازی سعودی نوشته است که در اسلام حتی رد و بدل کردن نگاه توسط زن و مرد در ملاء عام به فساد منجر می شود.

جروزالم پست جمعه هفتم خرداد نوشت، حمله به این پزشک ماه گذشته رخ داده و به تازگی روزنامه العربی در لندن آن را منتشر کرده است.

نظرات (۱)


به نظر من این غیرت نیست، خریته.
لابود شرایط ویژه‌ای پیش اومده که خواستن این پزشک مرد بره بالا سر زائو، با این شرایط دیگه کادر پزشکی احساس امنیت نخواهند کرد.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">