شیوع بیماری‌های واگیردار در یمن/ تاکنون 3 هزار نفر مبتلا!!!

ﺳﺎزﻣﺎن ﭘﺰﺷﮑﺎن ﺑﺪون ﻣﺮز اعلام کرد از اول سال جاری تاکنون 3 هزار نفر مبتلا به بیماری گال یمن شناسایی شده‌اند.

به گزارش اختصاصی ویترینو به نقل از گزارش ﺳﺎزﻣﺎن ﭘﺰﺷﮑﺎن ﺑﺪون ﻣﺮز؛ از آغاز سال جاری تاکنون در شمال یمن؛ 3 هزار نفر مبتلا به بیماری گال(جرب) شناسایی شده است.

در این گزارش آمده است: تیم‌های بهداشتی این سازمان بین‌المللی اطلاعاتی را در مورد بیماری‌های تب دانگ و گال در اختیار مردم قرار داده اند.

این سازمان همچنین با اشاره به این که پدیده یاد شده نسبت به سال گذشته به سرعت در حال گسترش است، گفته است: این بیماری‌ در مناطق حوث و خمر در استان عمران یمن شناسایی شده و هر فرد مبتلا را با خطر مرگ مواجه می‌کند.

در گزارش ماه آوریل گذشته این سازمان؛ بر اثر بیماری تب دانگ در شهر بیهان استان شبوه واقع در شرق یمن17 نفر جان خود را از دست داده بودند. این شهر در ماه مه گذشته به دلیل شیوع این بیماری «منطقه آفت» اعلام شده بود.

گفتنی است تب دانگ، یک بیماری حاد است که بیشتر در فصل‌های بارشی به خصوص در ماه‌های ژوئن و سپتامبر شیوع پیدا می‌کند. متخصصان معتقدند درجه حرارت بالا و بارش‌های طولانی‌مدت باعث افزایش پشه‌های حامل تب دانگ و مالاریا می‌شوند.

نظرات (۱)


:( سخته

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">