بازشماری آرای انتخابات شورای شهر تبریز 6 خرداد 96

سرنوشت نامبهم انتخابات شورای شهر تبریز فضایی پر از تناقض در «درهم‌برهمِ» انتخاباتی ، مقاومت هیئت اجرایی و انفعال هیئت نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها در آذربایجان‌شرقی ، سرنوشت نا مبهم انتخابات 96 شورای شهر تبریز را در ادامه مطلب بخوانید.

گزارش ویترینو به نقل از آناج ؛  این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها در آذربایجان‌شرقی از اول هم در چارچوب نظام‌مندی پیش نرفت و شورِ قضیه با تائید و رد صلاحیت‌های چندباره و اقدامات نامتعارف هیئت نظارت مرکزی درآمد. در گام نخست تائید صلاحیت غیرمنطقی اشخاص دارای سابقه‌ی کیفری و امنیتی حاشیه‌ساز شد و در مرحله‌ی بعدی استعفاء دست‌جمعی اعضاء هیئت نظارت آذربایجان‌شرقی در اعتراض به اعمال هیئت نظارت مرکزی مسئله را پیچیده‌تر کرد.

حال هم که انتخابات برگزار شده است، کاندیداهای معترض با کوله‌باری از اسناد دال بر وقوع تخلف در فرمانداری تبریز قدم‌رو می‌روند و خواستار پاسخگویی مسئولین هیئت اجرایی به ابهامات موجود هستند. یکی می‌گوید رأی‌ها را نشمرده‌اند، آن‌ دیگری معتقد است در تجمیع رأی‌ها، آراء برخی از کاندیداها را بیشتر از حد واقع ثبت کرده‌اند و برخی‌ها نیز مدعی‌اند قبل از انتشار صورت‌جلسه و رسیدن آن به فرمانداری، مسئولین اسامی منتخبان را اعلام نموده‌اند.

اکنون هم که نوبت رسیدگی به اعتراضات رسیده است، شاهد فضایی درهم برهم هستیم و رسانه‌ها اخبار ضد و نقیضی را پیرامون این موضوع منتشر می‌کنند. یک پایگاه خبری از آغاز شمارش 10 درصد آراء انتخابات شورای شهر تبریز گزارش می‌دهد و عنوان می‌کند درصورت نیاز تعداد بیشتری از صندوق‌ها بازشماری می‌شوند اما چندی طول نمی‌کشد که فرماندار تبریز این موضوع را تکذیب می‌نماید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">