نحوه حذف نمره منفی گواهینامه | نمره منفی گواهینامه چگونه حذف می شود

نحوه حذف نمره منفی گواهینامه

نمره منفی گواهینامه اما می خواهیم تا در این مطلب به شکل دقیق درباره نمره منفی گواهینامه و پاک شدن نمره منفی گواهینامه توضیحاتی را بدهیم.

مجله ویترینو ؛

نحوه پاک کردن نمره منفی گواهینامه

سرهنگ محسن ناصری امروز اظهار داشت: برابرمقررات برای تعداد ۱۷۱ تخلف رانندگی در جدول جرایم رانندگی جریمه تعیین شده است که از این تعداد ۲۰ فقره حادثه‌ساز و رانندگان در صورت ارتکاب چنین تخلفات حادثه‌ساز ضمن اعمال جریمه نقدی متناسب با نوع تخلف ارتکابی، نمره منفی نیز به آنها تعلق می‌گیرد.

وی در رابطه با فرایند اختصاص نمره منفی به رانندگان حادثه‌ساز و مراحل و مدت محرومیت آنان از رانندگی گفت: چنانچه متخلف دارای ۳۰ نمره منفی باشد، گواهینامه او به مدت سه ماه ضبط و در پایان مدت مزبور با پرداخت چهارصد هزار ۴۰۰ ریال جریمه نقدی به نفع خزانه عمومی مسترد می شود.

رئیس پلیس راهور استان ایلام عنوان کرد: پس از اعمال مقررات موضوع بند(۱) چنانچه در اثر ارتکاب تخلفات جدید ۲۵ نمره منفی به متخلف تعلق گیرد، گواهینامه او به مدت ۶ ماه ضبط و پس از انقضای مدت مزبور و پرداخت ۶۰۰ هزار ریال به نفع خزانه عمومی مسترد می‌شود.

ناصری گفت: هرگاه پس از اعمال مقررات بند ۲ در اثر ارتکاب تخلفات جدید ۲۰ نمره منفی به متخلف تعلق گیرد، گواهینامه او ابطال می شود و بعد از یک سال می‌تواند برابر مقررات و پس از طی دوره آموزشی و پرداخت یک میلیون ریال به نفع خزانه عمومی و قبول شدن در آنهای مربوط گواهینامه جدید اخذ کند.

وی در رابطه با چگونگی حذف شدن نمرات منفی در سوابق گواهینامه رانندگان ، یاد آورشد: چنانچه راننده متخلف به مدت شش ماه از زمان ارتکاب آخرین تخلف منجر به نمره منفی در بند های ۱و۲ ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات (هرگونه حرکات نمایشی، دور زدن درجا و یا حرکت موتورسیکلت بر روی یک چرخ و تجاوز از سرعت مجاز بیش از ۵۰ کیلومتردر ساعت) و به مدت یک سال در بند ۳ این قانون (سبقت غیرمجاز در راه‌های دو طرفه) مرتکب هیچ یک از تخلفات رانندگی نشود، کلیه نمره منفی ناشی از تخلفات ارتکابی گذشته حذف می‌شود و تخلف بعدی وی به عنوان نخستین تخلف او محسوب می‌شود و مبنای احتساب نمرات منفی مرحله بعدی، تاریخ پایان قانونی ضبط گواهینامه می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۱۴ جلد انواع گواهینامه رانندگی که دارای نمره منفی بوده از رانندگان پرخطر اخذ شده است گفت: رانندگان برای اطلاع از میزان نمره منفی موجود در سابقه گواهینامه خود می‌توانند شماره گواهینامه خود را به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کنند و در صورت داشتن بیش از ۳۰ نمره منفی موظفند گواهینامه خود را تسلیم پلیس راهنمایی و رانندگی محل کنند.

آدرس سایت و شماره اس ام اس استعلام خلافی خودرو

صاحبان خودرو جهت اطلاع از آخرین مبلغ خلافی خودروی خود می توانند به سایت اینترنتی راهور به نشانی www.Rahvar120.ir مراجعه کنند.

هموطنان می توانند بدون این که از منزل و یا محل کار خود خارج شوند فقط با گرفتن شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸ از میزان جرائم و تخلفات وسیله نقلیه خود مطلع شوند.

یا برای استعلام پیامکی نمره منفی شماره گواهینامه را به شماره پیامک ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال فرمائید .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">