چهره های مشهور ایرانی متولد 5 فروردین

امروز 5 فروردین همزمان با سالروز تولد ریما رامین فر و همایون ارشادی دو تن از چهره های مشهور ایرانی است که در ادامه شما را با بیوگرافی کوتاهی از آنها آشنا میکنیم.

کدام چهره های مشهور ایرانی در 5 فروردین متولد شدند


ریما رامین فر

ریما رامین فر بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در 5 فروردین 1349 در تهران متولد شد.. وی کار در تئاتر را در سال 1376 با نمایش «شب بخیر مادر» آغاز نمود و در سال 1379 با بازی در فیلم سینمایی «نان و عشق و موتور 1000» پا به عرصه سینما نهاد.

همایون ارشادی بازیگر کشورمان در 5 فروردین 1326 در اصفهان متولد شد .این هنرمند کشورمان در سال 1375 توسط تهمینه میلانی به عباس کیارستمی معرفی و موفق شد در فیلم طعم گیلاس انتخاب شود و به عنوان نقش اول فیلم بازی کند. طعم گیلاس جایزه نخل طلا جشنواره فیلم کن را در سال 1997 بدست آورد و بازی وی نیز مورد توجه قرار گرفت.

ارشادی در سال 1376 در فیلم درخت گلابی جلوی دوربین داریوش مهرجویی رفت و بار دیگر بازی او مورد توجه قرار گرفت. او در فیلم ملکه در سال 1390 به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر در نقش متفاوتی بدون دیالوگ ظاهر شد.

کریم آتشیفیلمنامه نویس و کارگردان کشورمان در 5 فروردین 1343 در شهر ری متولد شد. وی فعالیت هنری را با کارگردانی فیلم های کوتاه و فعالیت سینمایی را در سال 1369 آغاز کرد و نخستین تجربه سینمایی او فیلم «پنجاه روز التهاب» است وی اثاری چون نطفه شوم (1387)، متهم (1375)، سلام به انتظار (1374)، انتهای قدرت (1373) و پنجاه روز التهاب (1372) را در کارنامه هنری خود دارد به ثبت رسانده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">