کشف جدید دانشمندان آلمانی ؛ سیستمی که 10 برابر خورشید نور ساطع می کند!!+عکس

دانشمندان مرکز هوانوردی و هوافضای آلمان ، سیستم روشنایی قدرتمند جدیدی ابداع کرده اند که قادر است 10 برابر خورشید نور ساطع کند.

اخبار داغ،اخبار جدید،اخبارفناوری،اکتشافات جدید،دانشمند،تحقیق،تحقیقات علمی،استوانه ای خورشیدی،خورشید،اخبارجالب،دستگاهی که 10برای خورشید نورساطع میکند،ساطع شدن نور،آخرین اخبار علم و تکنولوژی،اخبار علمی

ویترینو ؛ سیستم ابداعی جدید با ایجاد مرکز معادل و فوکوس کردن انرژی در یکجا ، می تواند تابشی معادل 10 هزار برابر خورشید از خود ساطع کند.این سیستم جدید برای اولین بار پنجشنبه (23 مارس) مورد آزمایش قرار گرفت.

این سیستم متشکل از 149 لامپ زنون استوانه ای است که مشابه سیستمی است که در یک پروژکتور سینمای بزرگ استفاده می شود.

مدیر این مرکز برنارد هافسمیت در این باره می گوید ؛ این سیستم توانایی تولید حداکثر حرارت تا 3000 درجه را دارد و همچنین  ارتفاع دستگاه 14 متر ، عرض 16 متر است.

وی افزود ؛ هدف دانشمندان از این کار تولید سوخت سازگار با محیط زیست بوده و پیدا کردن راه های جدید و بهینه برای تولید هیدروژن است.

این سیستم که نور را در یک نقطه کانون متمرکز می کند ، دمای فلز را تا 800 درجه دما بالا می برد ، سپس آن را با بخار آب ذوب می کند و فلز به اکسیژن موجود در آب واکنش نشان می دهد در حالی که هیدروژن باقی مانده است.

در حال حاضر، سیستم در 4 ساعت برقی به اندازه برق مصرفی یک خانه مسکونی به مدت 1 سال با قدرت بالا را استفاده می کند.

دانشمندان در تلاشند تا در چندسال آینده این سیستم را به باطری های خورشیدی انتقال دهند ، تا شدت برق مصرفی را به حداقل برسانند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">